...
|
Моніторинг якості освіти
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
-
- Внутрішня система забезпечення якості освітньої діяльності та якості загальної середньої освіти (далі - внутрішня система забезпечення якості) інтегрована в загальну систему управління якістю Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №46 Миколаївської міської ради Миколаївської області (далі Школа). Вона має гарантувати якість освітньої діяльності Школи і забезпечувати стабільне виконання нею вимог чинного законодавства, державних та галузевих стандартів освіти.
- Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Миколаївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №46 Миколаївської міської ради Миколаївської області розроблено на підставі статті 41 ч. 2 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VІІІ та Закону України «Про загальну середню освіту» від 28.09.2017 року №2145-19 і передбачає здійснення таких процедур і заходів:
- визначення принципів та процедур забезпечення якості загальної середньої освіти;
- здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;
- щорічне оцінювання здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників школи та регулярне оприлюднення результатів таких оцінювань на офіційному веб-сайті школи, на інформаційних стендах;
- забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом;
- забезпечення публічності інформації про освітні програми;
- забезпечення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності працівників Школи і здобувачів освіти;
- інші процедури і заходи.
- Забезпечення якості загальної середньої освіти на рівні державних стандартів є пріоритетним напрямом та метою спільної діяльності всіх працівників Школи.
Забезпечення якості освіти є багатоплановим і включає: наявність необхідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо); організацію освітнього процесу, яка найбільш адекватно відповідає сучасним тенденціям розвитку національної та світової економіки та освіти; контроль освітньої діяльності у Школі та якості підготовки фахівців на всіх етапах навчання та на всіх рівнях.
-
- Внутрішня система забезпечення якості освіти у Школі спрямована на вдосконалення всіх напрямів діяльності закладу.
ІІ. ПРИНЦИПИ ТА ПРОЦЕДУРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
2.1. Внутрішня система забезпечення якості загальної середньої освіти у Школі базується на таких принципах:
- урахування вимог та інтересів усіх учасників процесів із забезпечення якості освіти: держави, роботодавців, адміністрації, учнів, вчителів та допоміжного персоналу;
- компетентнісного підходу до формування мети, змісту та результатів навчання;
- упровадження продуктивного навчання, що ґрунтується на інтеграції навчальної та науково-дослідної діяльності;
- практичної спрямованості освітнього процесу;
- сприяння системи внутрішнього моніторингу підвищенню рівня якості освіти в Школі;
- активної участі усіх працівників Школи у реалізації стандартів із забезпечення якості освіти.
- Внутрішня система забезпечення Школою якості загальної середньої освіти повинна бути об’єктивною, відкритою, інформативною, прозорою.
ІІІ. ПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
МЕХАНІЗМ РОЗРОБКИ, ЗАТВЕРДЖЕННЯ, МОНІТОРИНГУ
ТА ПЕРІОДИЧНОГО ПЕРЕГЛЯДУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ
-
- Стандарт забезпечення якості загальної середньої освіти - це нормативний документ, який регламентує діяльність адміністрації, вчителів та учнів із забезпечення якості освіти та визначає міру їхньої відповідальності.
Стандарти загальної середньої освіти для кожного освітнього рівня розробляє і затверджує Міністерство освіти і науки.
Усі вимоги стандарту із забезпечення якості освіти (стандарту) загальні й застосовуються в усіх структурних підрозділах Школи.
-
- На підставі Міністерських програм Школа розробляє навчальний. Навчальний план є нормативним документом, який визначає зміст навчання та регламентує організацію освітнього процесу. Навчальний план затверджує директор і погоджує з управлінням освіти.
V. ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
-
- Школа регулярно контролює й оцінює показники, пов’язані з внутрішнім забезпеченням якості загальної середньої освіти, використовуючи системи контролю, що дозволяє оцінювати якість надання послуг у сфері освіти та їх відповідність встановленим вимогам.
- Внутрішня система моніторингу рівня знань учнів діє відповідно до нормативних документів Школи:
- Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти;
- Положення про державну підсумкову атестацію з предметів загальноосвітньої підготовки.
- Система оцінювання знань учнів включає поточний, тематичний, семестровий, контроль знань та вмінь здобувачів загальної середньої освіти.
- Державна підсумкова атестація здобувачів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Положення про Державну підсумкову атестація. Державна підсумкова атестація учнів - це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, III ступенів та професійно-технічних навчальних закладів, що надають повну загальну середню освіту, державним вимогам.
- Атестація може проводитися у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У такому випадку порядок ії проведення визначається порядком проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.
- Показники: рівень успішності, кількість переможців всеукраїнських і міжнародних предметних олімпіад, МАНу, творчих та інтелектуальних конкурсів, результативність працевлаштування випускників, рейтинг школи у мікрорайоні.
- ЗАХОДИ, СПРЯМОВАНІ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
-
- Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників Школи є вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей вчителів.
- Школа забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників не рідше одного разу на п’ять років із збереженням середньої заробітної плати.
- Підвищення кваліфікації педагогічних працівників організовується та проводиться згідно з планом-графіком, який є складовою Річного плану роботи Школи.
- Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами: курси, семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, вебінари, «круглі столи» тощо.
- Для вдосконалення фахової майстерності, підвищення професійного потенціалу педагогічого складу в Школі передбачено:
- розширення зв'язків методичних об’єднань з колегами інших загальноосвітніх закладів міста, області, України;
- посилення роботи з молодими вчителями, запровадження обов’язкової 3-річної програми Школи молодого вчителя, які залучаються до педагогічної роботи вперше;
- підвищення рівня володіння педагогічними працівниками інформаційними технологіями в сучасному педагогічному процесі, врахування його в ході атестації вчителів.
- МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
- Оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників забезпечує об’єктивний аналіз її якості та активізації професійної діяльності.
- Оцінювання педагогічних працівників здійснюється шляхом аналізу виконання ними посадових обов’язків та індивідуальної участі в навчально-виховному процесі.
- Критерії оцінки охоплюють кваліфікаційні показники педагогічних працівників, навчальну, виховну, організаційну та науково-методичну діяльність.
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НЕОБХІДНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
- Забезпечення необхідними ресурсами освітнього процесу та підтримки здобувачів загальної середньої освіти в Школі відповідає основним санітарно-технічним вимогам.
- В Школі є адміністративні кабінети, навчальні кабінети, два комп’ютерних класи, бібліотека з читальною залою, актова зала, харчоблок, дві спортивні залу, актового зали, спортивно- тренажерна зала, тир. Будинки та споруди відповідають паспортним даним і санітарно- гігієнічним нормам. Усі приміщення використовуються упродовж навчального року з повним навантаженням, утримуються в належному стані.
- Навчальні кабінети - це окремі приміщення, які відповідають своїм призначенням санітарно-гігієнічним нормам та обладнані сучасними технічними засобами навчання. Кількість навчальних приміщень забезпечує навчання учнів в одну зміну.
- Матеріально-технічна база Школи повністю пристосована для навчально-виховного процесу.
- У Школі створено умови для доступу учнів до Інтернету.
- Освітній процес забезпечено навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам бібліотеки, веб-ресурсам Школи.
- З метою підтримки здобувачів вищої освіти у Коледжі розроблено заходи, спрямовані на адаптацію студентів першого (другого) курсу до навчального процесу.
- Адміністрація розробляє та затверджує інформаційний пакет із соціальної адаптації учнів; комплекс заходів з адаптації учнів 1,5,10 класів, організовує моніторинг її результативності на підставі визначених нею критеріїв.
- Практичний психолог, класні керівники, вихователі допомагають учням у реалізації заходів із соціальної адаптації.
- Органи учснівського самоврядування виходять з пропозиціями до керівництва щодо вдосконалення заходів та беруть участь у громадській діяльності Школи.
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЯВНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ
-
- Інформаційна система управління освітнім процесом Школи - це програмно- апаратний комплекс, який забезпечує основні функції роботи з документами в електронному вигляді. До її основних функцій належить реєстрація документів, розробка та збереження документів в електронному вигляді, направлення документів на розгляд та виконання, контроль проходження та виконання документів, пошук документів за різним параметрам, введення, підтримка та зберігання будь-яких типів документів, захист від несанкціонованого доступу.
- Структура інформаційних систем Школи включає такі підсистеми:
- електронна система звітності;
- електронна база даних учнів школи;
- електронна база даних педагогічних працівників;
- електронні книги наказів
- бібліотечна інформаційна система, яка служить для обліку бібліотечних фондів, пошуку користувачами літературних джерел, оформлення й задоволення запитів.
- Електронні освітні ресурси забезпечують публічність інформації про освітні програми: перелік навчальних дисциплін, логічну послідовність їх вивчення, перелік підручників, розклад уроків та спортивних секцій, гуртків.
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ
- Публічність інформації про діяльність Школи забезпечується відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VІІІ та Закону України «Про загальну середню освіту» від 28.09.2017 року №2145-19
- На офіційному сайті Школи розміщується інформація, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню, а саме:
- Нормативна база
- Статут Школи;
- колективний договір;
- правила внутрішнього розпорядку;
- навчальні плани;
- інформація про кадровий склад педагогічних працівників;
- кошторис на поточний рік та зміни до нього;
- звіт про використання та надходження коштів;
- штатний розпис на поточний рік;
- мікрорайон школи;
- щорічний звіт директора Школи;
- Батьківське та учнівське самоврядування.
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
- Педагогічні працівники у своїй діяльності зобов’язані дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами загальної середньої освіти. Особи, які навчаються у Школі, зі свого боку, зобов’язані виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись академічної доброчесності, та досягати відповідного рівня результатів навчання.
- Адміністрація Школи визначає основні принципи та механізми забезпечення якості освітньої діяльності та якості загальної середньої освіти, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату.
- Основними завданнями запобігання плагіату в Школі є формування академічної етики та поваги до інтелектуальних надбань, дотримання норм законодавства про авторське право і покликане сприяти впровадженню практики належного цитування через визначення поняття та форм плагіату, методів запобігання його поширенню, процедури розгляду та фіксування фактів плагіату, а також формалізації можливих наслідків його вчинення у межах Школи.
- Профілактика плагіату в Школі здійснюється шляхом:
- контролю з боку адміністрації за правильним оформленням педагогічними працівниками посилання на джерела інформації у разі запозичень ідей, тверджень;
10.5. Усі підготовлені до друку навчальні видання розглядаються на засіданнях Методичної Ради Школи.
XI.САМООЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Для забезпечення дієвості внутрішньої системи забезпечення якості в Школі діяльність структурних підрозділів спрямовано на:
-
- Удосконалення наявної інформаційної системи структурних підрозділів шляхом відстеження динаміки процесів у часі та в розрізі навчальних програм;
- Запровадження процедури щорічного самооцінювання ефективності діяльності методичних об’єднань вчителів-предметників (реалізація визначених планів і встановлених завдань, виконання навчальної функцій та впливу зовнішніх чинників (зміни у сфері освіти, пріоритетні напрями розвитку освітньої галузі тощо).
- Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом.
- Забезпечення удосконалення системи постійного моніторингу в Школі, пошук ефективних форм і методів моніторингу.
- Забезпечення подальшої практики публічної звітності Школи про діяльність.
- Створення загальношкільної інформаційної системи моніторингу якості, яка б забезпечувала інтеграцію баз даних структурних підрозділів, характеризуючи:
- досягнення учнів та показники їхньої успішності;
- результати працевлаштування випускників школи;
- якісний склад та ефективність роботи вчителів;
- наявні навчальні та матеріальні ресурси.
|
Календар
« Грудень 2019 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|