Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСубота, 24.06.2017, 15:54

...
Вітаємо Вас, на нашому сайті!
Меню сайту
Пошук

Абетка для батьків


Стратегічні цілі розвитку освіти XXI ст. передбачають партнерство сім’ї і школи, що сприятиме активнішому залученню батьків для громадського зростання підростаючого покоління. Громадське ж виховання приведе до становлення орієнтованої на державні цінності особистості, яка усвідомлюватиме свою належність до певного державного соціуму і розвиватиме бажану соціально-громадську поведінку.

Співпраця з батьками і громадськістю – важливий розділ виховної роботи, оскільки процес виховання дитини розпочинається в сім’ї. Отже, співпраця школи, сім’ї і громадськості є запорукою успішної виховної роботи з учнями.

Залучати батьків до педагогічного процесу – відповідальне і нелегке завдання для школи. Його розв’язання може бути реальним за умов коли обов’язковими будуть наступні напрямки співпраці школи і батьків:

·      вивчення сімей учнів;

·      педагогічна просвіта батьків;

·      забезпечення участі у підготовці та проведенні виховних заходів;

·      педагогічне керівництво діяльність батьківського активу;

·      індивідуальна робота з батьками;

·      інформування батьків про результати навчання, виховання й розвитку дітей.

Головним завданнями роботи загальноосвітнього навчального закладу з сім’єю є:

·        пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків;

·        організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;

·        гуманізація змісту та форм роботи з сім’єю і взаємовідносин «педагоги - батьки».

Потрібні значні соціально-економічні зусилля суспільства, аби родинне виховання зайняло належне йому місце в системі освіти і виховання з погляду загальнодержавних і загальнонаціональних завдань.

Оскільки переважна більшість батьків не має належної психолого-педагогічної підготовки і позбавлена громадської відповідальності за гідне виховання своїх дітей, класний керівник повинен виступати з одного боку зв’язуючою ланкою між школою та сім’єю, а з іншого – організатором піднесення педагогічної культури кожного батька і матері.

Батьки та вчителі повинні стати партнерами, активними співучасниками великого творчого процесу виховання учнів, що дозволить реалізувати виховну мету загальноосвітнього навчального закладу.

Школа має багатющий арсенал засобів, щоб належним чином організувати повноцінне спілкування і спільну діяльність батьків і дітей. На думку В. Сухомлинского, шкільно-сімейне виховання не тільки дає змогу добре виховати молоде покоління, а й одночасно дуже важлива умова вдосконалення морального обличчя сім’ї, батька і матері в житті школи, без постійного духовного спілкування і взаємного духовного збагачення дорослих і дітей неможлива сама сім’я як первинний осередок суспільства, неможлива школа як найважливіший навчально-виховний заклад і не можливий прогрес суспільства.

У ході виховного процесу педагог і батьки традиційно перебувають у різних ситуаціях, хоча відомо: для того, щоб допомогти учневі, необхідно забезпечити єдність дій школи і сім’ї. Адже сім’я, як єдиний організм із притаманним йому мікрокліматом, має винятково важливий вплив на дитину. Але тут є певний парадокс: батьки, які є не менш ніж учитель, зацікавлені в результативності навчання і виховання, можуть, за бажанням, проявляти чи не проявляти ініціативу щодо контакту з педагогом. А от для педагога постійна співпраця з батьками є професійним обов’язком.

Вважається, що у вчителя, вихователя є суттєва перевага перед батьками-його професійні знання, які дають йому право давати настанови і дітям і їхнім батькам. Педагогічні вищі навчальні заклади і сьогодні вчать майбутнього педагога переконувати батьків, впливати на них, вимагати від них, пропонувати їм типові підходи при розв’язанні типових виховних ситуацій.

Щоб уникнути непорозуміння між учителем, вихователем і батьками внаслідок неадекватного інформування дітьми своїх батьків про взаємовідносини між педагогами і школярами, педагогу потрібно самому підтримувати довірливий контакт з батьками, що сприятиме правильному взаєморозумінню.

Коли батьки бачать дружелюбність педагога і відчувають, що він також турбується про благополуччя дитини тут уже можна переходити до співробітництва, використовуючи його різноманітні форми. Традиційно, це участь батьків у роботі шкільного батьківського комітету, керування секціями, гуртками. Цим практично вичерпується діяльність батьків у школі. Але ж існує немало інших форм співробітництва вчителя, вихователя і батьків. Наприклад, можна запропонувати одному з батьків самому провести батьківські збори і розповісти, які проблеми він бачить у виховані дитини, яким чином намагається їх вирішити. Надзвичайно повчальним був би також виступ батька, у якого були складні взаємини з власною дитиною та як він їх подолав. Дати змогу цій людині відверто поділитися своїм досвідом у виховані сина чи доньки.

 

Нетрадиційні методи роботи з батьками.

 

1. „У сімейному колі”:

- анкетування батьків ;

- зустріч з лікарями, психологами, юристами;

- відкриті уроки для батьків.

 

2. Родинний лист:

- дитини роль сім’ї у виховані дітей;

- чи вміло ви використовуєте методи виховання молодших школярів у сім’ї?;

- роль сімейних традицій у вихованні.

 

3. Дерево родоводу:

- моя родина;

- дерево родоводу;

- ордени в моєму домі;

- конкурс „Роде мій”.

 

4. День добрих справ:

- спільна праця дітей, батьків, учителів з благоустрою території школи, району;

- оформлення виставок дитячої творчості та декоративно-прикладного мистецтва „Я і мама-господарки”,”Я і тато-майстри”.

 

5. Вечір великої родини:

- конкурс художньої самодіяльності батьків і дітей „ Лунай у піснях, Україно!”

- класний КВК між дітьми і батьками;

- поетичний вечір „Шануймо Т.Г. Шевченка”;

- батьківський і учнівський брейн-ринг „Що? Де? Коли?”;

- „Тато,мама і я-спортивна сім’я.”

 

6. Дискусійний клуб:

- виховання культури поведінки у молодших школярів;

- заохочення і покарання дітей в сім’ї;

- засоби впливу на дитину;

- якою повинна бути дитина?

 

7. Сімейні свята в школі:

- „Шануй батька і неньку, родину рідненьку”;

- „Оспіваймо жінку”;

- „Ой яка чудова українська мова”;

- лицарський турнір.

 

8. Педагогічні практикуми для батьків:

- характер вашої дитини, який він?;

- виховання у дітей самостійності ;

- вимогливість і педагогічний такт;

- роль особистого прикладу батьків у вихованні дітей;

- що таке правильний стиль життя у сім’ї?;

- духовна єдність поколінь у вихованні дітей;

- невдячні діти. Де витоки?;

- телебачення, сім’я, діти;

- інтелектуальні ігри і цілі у вихованні дітей;

- культура поведінки школяра. Як її виховати?;

- як розвивати навчальні можливості дитини? ;

- врахування особливостей дитини і корекція негативних рис.

 

9. Лекції:

- родинне виховання у структурі суспільних відносин;

- виховання у дітей шанобливого ставлення до Батьківщини, рідної мови, культури українського народу;

- про організацію навчання першокласників(другокласників, третьокласників);

- виховання старанності і наполегливості у навчанні;

- виховання уваги дітей.

 

10. Бесіди(індивідуальні, групові):

- цілодобовий приклад батьків-головне джерело виховання;

- щоб ваша дитина була слухняна;

- про необхідність контролю за виконанням домашніх завдань;

- розумна організація сімейного виховання;

- як спонукати інтерес до книг, до читання;

- виховання у дітей почуття відповідальності;

- культура взаємин між дорослими і дітьми в сім’ї;

- чому вашій дитині важко вчитися?

 

11. Конференції:

- гра та праця в житті молодших школярів;

- виховання свідомої дисципліни у дітей в сім’ї;

- обмін досвідом сімейного виховання. Формування естетичних смаків і почуттів учнів.

 

12. Диспути:

- емоційна захищеність, тепло і любов у сім’ї-умови для розвитку почуттів і сприймань дитини;

- від інтересів до здібностей;

- якою повинна бути материнська любов?;

- роль читання у розвитку особистості молодшого школяра.

 

Корисні посилання
Календар
«  Червень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Свята та події
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Яку чарівну силу ви хотіли б мати?
Всього відповідей: 104
Форма входу